loading...
مطالب آزاد
محمدحسین بازدید : 27 پنجشنبه 08 خرداد 1399 نظرات (0)

گلکسی A51 نسخه‌ای به‌روزشده از میان‌رده‌ی محبوب سامسونگ است و ویژگی‌هایی همچون دوربین بهبودیافته و نمایشگر کم‌حاشیه‌تر را به‌همراه اندروید ۱۰ برای کاربر به‌ارمغان می‌آورد.

 

استقبال نسبی کاربران از پرچم‌داران جدید سامسونگ در کنار فروش موفق محصولات میان‌رده و اقتصادی آن باعث شد تا به‌گواه اغلب گزارش‌ اغلب مؤسسه‌ها از جمله کانترپوینت، سامسونگ به حکم‌رانی خود بر بازار گوشی‌ هوشمند ادامه دهد؛ بنابراین مایه‌ی تعجب نیست که کره‌ای‌ها یکی از نخستین محصولات جدید مبتنی بر اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.0 را از خانواده‌ی میان‌رده‌هایشان روانه‌ی بازار کنند. گلکسی A50 یکی از محبوب‌ترین گوشی

‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه‌ی بازارهای دنیا، به‌ویژه ایران بود و اکنون گلکسی A51‌ راه آن را ادامه خواهد داد.

 

بهره‌گیری از نسخه‌ی جدید اندروید، تنها برتری گلکسی ای 51 نسبت به برادرش نیست؛ دوربین چهارگانه با وضوح بیشتر، فیلم‌برداری 4K، نمایشگر بزرگ‌تر با پنل Infinity-O و حاشیه‌های باریک‌تر از جمله‌ی مزایای دیگر میان‌رد‌ه‌ی جدید سامسونگ نسبت به گوشی A50 به‌شمار می‌آید. حال باید دید که آیا ویژگی‌های یادشده می‌تواند کاربران را به پرداخت مبلغی بیشتر برای خرید گوشی A51 مجاب کند یا خیر؛ با بررسی گوشی سامسونگ همراه زومیت باشید. 

 

شما می‌توانید از بخش محصولات زومیت برای مقایسه‌ی مشخصات فنی، قیمت گوشی در فروشگاه‌های اینترنتی و بحث و تبادل‌نظر پیرامون محصولات مختلف از جمله گوشی سامسونگ، گوشی هواوی، موبایل‌های شیائومی و آیفون‌های اپل استفاده کنید.

 

طراحی

اگر طراحی گلکسی ای ۵۰ را می‌پسندید و به‌دنبال محصولی در دسته‌ی میان‌رده‌ می‌گردید، احتمالا مجذوب نسل جدید این گوشی هوشمند خواهید شد؛ چرا که تغییرات جزئی بدنه‌ی گلکسی ای ۵۱، ارگونومی آن را بهبود می‌دهد و حاشیه‌های باریک‌تر نمایشگرش، تجربه‌ی بصری فراگیرتری را به‌ارمغان می‌آورد. ای ۵۱ از نمایشگر بزرگ‌تر ۶/۵ اینچی نسبت به برادر ۶/۴ اینچی‌اش بهره می‌برد؛ اما عرض گوشی چنددهم میلی‌متر کم‌تر است.

مایشگر ۶/۵ اینچی گلکسی ای ۵۱ بالغ بر ۸۷/۴ درصد از نمای جلویی را در اختیار دارد و اکنون حاشیه‌های اطراف نمایشگر، به‌ویژه‌ در لبه‌ی پایین، به‌میزان زیادی باریک‌تر از گذشته هستند. از سوی دیگر جایگزین‌کردن پنل Infinity-U با Infinity-O و حذف بریدگی نمایشگر، بر حس غوطه‌وری کاربر در محتوای تصویر بیش‌ازپیش می‌افزاید؛ طراحان سامسونگ اکنون دوربین سلفی را درون حفره‌ای بسیار باریک در میانه‌ی لبه‌ی

بالایی پنل کار گذاشته‌اند. برخلاف جنس پلاستیکی بدنه، از نمایشگر گلکسی ای ۵۱ پوششی شیشه‌ای از جنس گوریلا گلس ۳ محافظت می‌کند.

چه فریم، چه پنل پشتی، هر دو پلاستیکی هستند؛ اما سطح صاف و صیقلی آن‌ها، ظاهری مشابه پرچم‌داران شیشه‌ای و براق بازار به گلکسی ای ۵۱ می‌بخشد. بدنه‌ی دستگاه الگوی منحصربه‌فردی با دو خط مورب را روی سطح خود می‌بیند؛ یکی از خطوط، دو ناحیه‌ی با و بدون خطوط راه‌راه به‌وجود می‌آورد و خط دیگر بدنه را به دو ناحیه با رنگ‌ روشن و تیره تقسیم می‌‌کند. گلکسی ای ۵۱ در چهار رنگ سفید، آبی، صورتی و رنگ خاص Prism Crush Black به‌فروش می‌رسد و همان‌طور که از نام مورد آخر برمی‌آید، در تماس با نور همانند منشور، طیفی از رنگ‌های رنگین‌کمانی را به‌نمایش می‌گذارد.

 

صرف‌نظر از الگوی متفاوت سطح بدنه، چینش نسبتا زشت دوربین چهارگانه‌ی گلکسی ای ۵۱ مورد دیگری است که در نمای پشتی گوشی به‌چشم می‌خورد. کره‌ای‌ها مجموعه‌ی دوربین را درون مستطیلی به‌رنگ مشکی با برآمدگی حدودا یک میلی‌متری در گوشه‌ی سمت چپ دستگاه قرار داده‌اند. به‌نظر می‌رسد که در سال ۲۰۲۰ اغلب شرکت‌ها در استفاده از این چینش نازیبا دنباله‌روی اپل و گوگل خواهند بود. لبه‌های پنل پشتی انحنای اندکی دارند و از همین رو، گوشی به‌خوبی در دست جای می‌گیرد.

 

کلیدهای پاور و کنترل صدای گلکسی ای ۵۱ هر دو در ارتفاع مناسبی از لبه‌ی سمت راست فریم پلاستیکی دستگاه قرار گرفته‌اند و دسترسی به آن‌ها به‌سادگی صورت می‌پذیرد. در سمت‌ چپ دستگاه، درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه‌ی microSD به‌چشم می‌خورد و در نهایت لبه‌ی پایین از جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون، پورت USB 2.0 Type-C و دریچه‌ی اسپیکر تک‌کاناله‌ی گوشی میزبانی می‌کند. 

 

 

نمایشگر و اسپیکر

استفاده از نمایشگر OLED در محصولات سامسونگ یکی از برگ‌های برنده‌ی این شرکت در رقابت نفس‌گیر میان‌رده‌ها محسوب می‌شود. گلکسی A51 نمایشگر بزرگ‌تر و کشیده‌تری نسبت به گلکسی A50 دارند؛ کره‌ای‌های از یک نمایشگر ۶.۵ اینچی با نسبت تصویر ۲۰ به ۹ و رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ در این گوشی بهره گرفته‌اند. این نمایشگر حالا ۸۷.۴ درصد از سطح جلوی گوشی را پوشانده و تراکم ۴۰۵ پیکسل در اینچ را ارائه می‌کند. در نگاه اول نمایشگر بسیار شارپ، روشن و رنگ‌ها در آن شاداب به‌نظر می‌رسند اما آزمایش‌‌ها چه می‌گویند؟

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 44
  • بازدید سال : 653
  • بازدید کلی : 1,770